Hästar på rymmen!

I morse när jag kom till mamma och pappa han jag inte ens kliva ur bilen förrens mamma kom och sa att hon trodde att hästarna hade rymt för hon såg dom inte, mycket riktigt, det hade dom jäklarna! Dom stod på grannens tomt :/ mamma sprang in och hämtade en hink med kraftfoder och ajg grimmorna, men medans vi gjorde det så fick dom fart minsan, de tog ett varv runt grusvägen vid oss, men kom tillbaka lika fort, trodde vi ja! Nej, dom tvärvände precis framför och sprang iväg igen och jag efter, mamma stannade och tog in warrax som inte hade fattat vart hålet i staketet var. När jag kom upp till byvägen så såg jag till min förskräckelse att spåren ledde över hassleavägen! Jag stannade och lyssnade och hörde några galningar som sprang inne i skogen, men jag kunde inte gå in för att leta efter dom ifall de skulle få för sig att springa ut på vägen igen ville jag ju vara där så jag kunde förvarna bilarna, men tillslut kom dom galopperande till mig och jag kunde ta dom och leda dom hem till stallet.
Usch, blev så himla rädd att det skulle hända något när som spreng ut på stora vägen, jag har nog inte sprungit så här mycket på länge, kändes som det blödde i halsen på mig ju!
.

Kommentarer
Postat av: Linda

Ush vad farligt busiga de fick för sig att vara då! :/

2011-04-12 @ 12:50:11
URL: http://miljovetaren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0