Hyra lägenhet?

Jag och Tommy funderar på att kanske hyra en lägenhet tills vi hittar något fint, litet mysigt hus vi vill ha.
Jag satt och kollade runt och hittade några intressanta och satt och räknade på hur mycket man skulle göra av med i månaden men hyra mat osv...
Men nu, ni som har lägenhet, kan ni hjälpa mig? Vad för kostnader har man förutom det jag skrivit här:

Hyra ca: 2300:- (med ungdomsrabbat)
Försäkring: inte kollat upp den en, någon som vet på ett ungefär?
el: ca 200-300:-
bredband: ca 270:-
tv: ca 170:-
mat: 1500:-
bil (måste ha den): 1200:- (bensin till och från jobbet)

Det känns som jag missat något?
Med det jag skrivit upp skulle vi tillsammans betala ca 5700:- /månaden, inte så farligt, ca 2850:- var.
Eller har jag missat någon jätte kostnad nu?




Snart kanske vi är sambos igen, så underbart! <3

Kommentarer
Postat av: Anna

Kan på engång påpeka att ni får nog räkna med mera än 2-300 i el. Jag skulle nog räkna på åtminstonde ett snitt på 400/månaden (blir ju högre el under vinterhalvåret när de är mörkare ute osv.) Sen beror de på om de ingår all el utom hushålls elen. Sen får du inte glömma radio och tv avgiften. Annars tror jag du räknat med det mesta =)

Lycka till!

2009-11-23 @ 02:27:13
Postat av: elina

min försäkring kostar 107 i månaden:P sen har du glömt telefon/mobilkostnader! och övriga kostnader, alltså du kanske vill shoppa ngt, hyra film, gå ut mm!

sen vet jag inte hur stor skillnaden är i matkostnader i hudik jämfört med sthlm, men för mig går det en tusenlapp, och då köper jag ingen dyr mat! så om ni är två kanske du ska lägga på lite..men somsagt, maten lär ju vara bililgare i hudik också!



var tänkte ni hyra lägenhet då? :D

2009-11-23 @ 08:56:52
Postat av: Linda

Jag tyckte också att mat och el-kostnaderna lät lite låga på din budget. Det går åt mycket mer än man tror! Sen borde ni ha en "övrigt"-punkt också. Dessutom är det alltid bra att spara lite, OM det skulle hända något som gör att ni har mindre pengar någon månad. Men det gör man som man känner för...

2009-11-23 @ 08:59:27
URL: http://lindapaulina.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Tack för alla tippsen! :)

Tv avgiften är den som jag skrivit på TV för kanaler ingick i hyran.

Värme och vatten ingick också så det är bara hushållsel som vi kommer behöva betala, blir det dyrare en 300?

Jag har inte tagit med övrigt punkter eller shopping/mobil/utgång i budgeten då jag tänkte att jag skulle ta med bara de fasta kostnaderna nu.

För jag kommer tjäna ca 10 000:- i månaden och då blir det ju endel över, och förhoppningsvis kommer Tommy tjäna runt det med.

Men iof borde man lägga undan lite till en övrig kassa om det skulle hända något.

Mat kanske jag borde räkna med iaf 2000 då?

Elina.. vilket försäkringbolag har du? Vad bra att den försäkringen var så billig!

2009-11-23 @ 13:23:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0