Sthlm resan...

Nu ska jag berätta om min och Tommys färd ner till Stockholm för att köpa en bil till mig. Jag har varit lite deprimerad sen dess så det är därför jag inte har berättat om den tidigare...

Allt började bra, vi åkte med min käre far ner till sollentuna där han jobbar, där tog vi över pappas bil och åkte vidare till mina kusiner. Där kollade vi på Beck med dem och satt och snackade och kollade lite mer på blocket om det kom in nån fin bil. Vi gick och la oss ganska tidigt för att orka upp i tid på måndagen.
Mändagen började bra, vi hittade lite bilar som vi skrev ut och åkte och visade pappa, vi ringde på en vit ford och åkte och tittade på den, men den var finare på bild en i verkligheten så den sket vi i och åkte och käkade världens lyxlunch i Upplandsväsby istället.
Väl tillbaka på pappas jobb så hade det kommit in en superfin Ford Mondeo som vi ringde på, det var en gammal gubbe som hade den och den hade bara gått 14 000 mil, vi åkte dit och den verkade jätte bra och var jätte fin för han hade nyss lackat om den,
jag slog till och betalade 15 000:- , det kändes ungefär som över en miljon kronor för mig, men men, mamma och pappa hade ju sagt att jag skulle lägga minst 15 000:- så att jag inte köpte något som man måste laga å så hela tiden.
Så då var det bara att göra sig redo för hemfärd, jag ville egentligen in till stan en sväng innan, men det ville inte min käre Tommy så det blev inte så, han hade ju varit så snäll och följt med mig och letat bil, då kunde jag ju inte tvinga honom att åka in till stan också :P

Våran resa började bra, vi stannade i Arlanda och köpte resgodis och dricka för 230:- hahaha!
Vi kom till Gävle och körde runt där och yrade innan vi hittde en mack att tanka på och sedan fortsatte vi igen.
   Sen hände något konstigt, värmen i bilen försvann!!! Vi trodde att det var termostaten som kronglade men sen plötsligt började bilen typ knacka och Tommy körde och fick lite halvt panik och sa att vi måste hitta någpnstans att stanna på engång, och då fick jag helpanik, vadå, vad har hänt nu med min nya bil???
Vi kunde ju inte stanna mitt på E4an som det var enfiligt och ingen vägren, så presis när vi hittade en liten infart att svänga in på så tvärdog bilen, vi han bara ställa oss precis vid infarten.
  Tommy gick ur och kollade motorn och sa att motorn hade gått varm och att risken var stor att hela motorn hade skurit,
Då kan ni ju tänka er vilken ångest jag fick, här har jag nyss slängt ut 15 000:- på en bil som vi kom 17 mil med. Jag gick runt och grinade och sparkade i snön och ringde pappa och Tommy ringde sina föräldrar.
  Tommys föräldrar skulle komma och hämta oss, men det skulle ju ta några timmar så vi satte oss i bilen med varsit lakan över oss som jag hade haft med mig, jag kan säga att det var iskallt i bilen!!!
  Sen så gick det iaf att starta bilen och rulla lite försiktigt ner till ett hus så att vi kunde prova att fylla på lite kylarvätska, det var en jätte snll tant och farbror som bodde där, så gubben hjälpte tommy med bilen och tanten och jag gick in och värmde oss och fikade. 
   Min pappa tyckte så synd om mig så han åkte från Stockholm för att också hjälpa oss, men när han kom bara en bit norr om Gävle kokade hans bil också, hur stor otur kan man ha???
Men hans bil stannade precis där två filer går ihop till en så han fick ringa bärgare på engång.
  Medans pappa väntade på bärgaren nere i gävle han Tommys föräldrar komma, de försökte fixa bilen och de trodde att det bara var etr rör till kylaren som hade gått sönder, så jag började hoppas igen! Men de kunde inte fixa det då på kvällen eftersom inte någon affär hade öppet så vi kunde inte köpa delar.
   Efter en stund ringde pappa igen, då hade bärgaren kommit men det var jätte svårt att bärga bilen eftersom alla körde så fort förbi och plötsligt kom det en långtradare och inte saktade ner något alls, han kom mot dem i säkert 80 km/h och körde rakt in i bärgaren och bärgarkillen fick kasta sig ner i diket för att inte bli påkörd, men inte nog med det, utan den jävlen smet också, han bara fortsatte köra fast han nyss krockat med dem. Så de ringde polisen och det blev världens efterlysing på långtradarchaffisen. Sen hade de fått tag i honom typ ett på natten och han var aspackad, livsfarligt ju!!! Tnk vad en stor långtradare kan ställa till med med en full chaufför, pappa och dem hade tur att det inte händer mer.

oj vad långt det här börjar bli, undrar om någon ens orkat läsa :P
ska berätta slutet lite kortare nu:
Jag, pappa och Tommy åkte ner dagen efter och det visade sig att topplocksgrejsen på bilen också har pajat när den gick varm och då går bilen inte att köra så vi fick ta hem den på en biltrailer.
Det kostar typ runt 12-14 000 att laga bilen på en verkstad och det är dyrt!!!!
Men en snäll vän som går fordon ska kolla om de kan laga den där.
Jag har en snäll pappa som tycker så synd om mig så han vill betala vad det kostar att laga den.


KAOS!!!! Men jag kommer ALDRIG att glömma när jag skulle köpa min första bil.


tack min snälla pojke som föjde med mig och hjälpte mig i dettta strul! Om jag hade kört hem bilen själv hade jag nog varit död nu, hade ju dött av ångest att sitta där i skogen bredvid E4an helt ensam i en kall död bil.

Kommentarer
Postat av: Annelie

Åh herregud!

Vilken hemresa :s hoppsa verkligen det ordnar sig med bilen och allt, jag tycker också synd om dig :)

2009-03-11 @ 10:14:44
Postat av: Linda

Nej stackare! Kan man ha så stor otur? Vilken tur att Tommy var med dig... Och GUD så snäll pappa du har :D Det kommer nog gå bra i fortsättningen ta i trä



<3

2009-03-11 @ 18:16:17
URL: http://lindapaulina.blogg.sep
Postat av: Amanda

Men gud :o Vilken otur! och vilket jävla pucko som körde lastbilen :o! Herregud!

Hoppas det löser sig vännen med bilen! <3

2009-03-12 @ 20:15:42
URL: http://saraamandalantz.blogg.se/
Postat av: Elina

Jag läste ALLT! jag tycker så synd om dig. och nu blev jag lite avskräckt från att köpa bil själv:P haha

2009-03-14 @ 18:14:07
Postat av: lotta

alltså sjuk otur måste jag säga. jag hoppas den går bra att laga iaf. (:

2009-03-18 @ 23:02:00
URL: http://lottaandersson.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0