Nytt jobb?

Förresten så tyckte mamma att jag skulle söka till ett jobb inom ett familjehemsplacerings grej, hon tyckte att det skulle passa mig som vi alltid har haft folk boende hos oss, både missbrukare, kriminella, P34 placeringar (de som avtjänar sista straffet från fängelset) och fosterbarn. Hon menar på att jag har så bra erfarenheter som jag vuxit upp med det hela livet. Det verkade som ett roligt jobb som jag nog skulle trivas med, man skulle vara en lite allt iallo både på kontoret och ta emot folk, så jag läste vad man behövde kunna och det lät som det skulle kunna passa mig perfekt ända tills jag kom ner till ordet skrivhjälp, man skulle kunna hjälpa folk med sånt, som om jag skulle kunna göra det, jag som har halft dyslexi. Så där sket sig det, det var ju roligt.
Men jag trivs faktist väldigt bra på skoaffären så jag vet ändå inte om jag hade velat jobba med det just nu, men det hade ändå varit roligt att prova på något annat också.
   Men efter skoafären blir det fotograf, så är det bara. Nu börjar kommunen planera ännu mer för grejerna som mina bilder ska vara med i :) Så det blir så roligt! Och inom fotografyrket behöver jag inte kunna skriva perfekt heller och om jag nu skulle behöva det så har jag både syrran och Jimmy som är jätte duktiga på sånt så då får de hjälpa mig!

Vad skönt det vore att vara liten igen ibland! :)

Jag och min Frasse <3


mamma, Mathis, pappa, jag och våran orm Hilda


Jag och Sara var brudnäbbar, det glömmer jag aldrig fast jag var  så liten!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0