Ställen jag bott på

De två första åren i mitt liv bodde jag i Österskär i Åkersberga:

image190

i ett av de här husen bodde vi då
image188

I den här lekparken lekte jag
image189

Efter det flyttade vi till det här huset i Storhagen om också ligger i Åkersberga:
image191

När jag var liten lekte jag i blandannat den här lekparken i storhagen :) Blåa lekparken
image192

Sen för några år sedan flyttade vi till Älgered i Hälsingland, det var jobbit och inte alls roligt. Men nu trivs jag ganska bra men kommer flytta tillbaka till Stockholm så småningom.

image193

Bilder från våran gård där vi bor nu:

image194image195
image196image197
image198image199

Om jag ska välja vart jag trivdes bäst så är det i Storhagen i Åkersberga. För jag kommer inte ihåg så mycket av när jag bodde i Österskär. Men Storhagen är ett toppenområde i Åkersberga och där har jag bott längst i mitt liv, kanske därför det käns som att jag trivdes bäst där. Men jag är ju faktist uppvuxen med alla de männikor som bor där och jag trivdes sjukt bra med hela miljön. Här uppe i norrland trivs jag också men det är en väldig omställning från att ha bott i Stockholm. Men en av de sakerna jag verkligen gillar här är att vi har ett eget stall två meter utanför huset, och då menare jag verkligen två meter. Så nära har jag och det är skönt. I Stockholmhade jag en mil till stallet, det avr lite jobbit ibland, men det var en sjukt fin gård vi stallade in hästarna på, den låg ute vid vattnet i Stockholms skärgård.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0