jag dog inte!

hhaah, jag klarade det, jag dog inte den här gången!!! ne, så är det, jag kunde springa från Bromangymnasiet till Mo skola utan att dö av min astma medicin eller av min astma! måste faktist erkänna att det var ganska skönt att springa nu när jag kunde andas ordentligt, har inte springtränat på flera år som jag tycker att det är hämskt, men nu har jag ju fått reda på varför jag tyckt att det var så hämskt, jag har ju tydligen ansträngnings astma.

Men nu efter några dramatiska upplevelser så verkar jag ha fått en medicin som jag tål och den verkar fungera jätte bra :D men det var läskit igår första gången jag skulle prova den. för förut när jag tog min brikanyl som jag fått mot astman så fick jag ju självklart den mest ovanliga biverkningen man kan få av den, KRAMP I LUNGORNA, tror ni jag kunde andas bättre då? svar nej, jag fick ingen luft alls, av en medicin som ska göra så attt man akn andas, jätte bra asså, å den hade jag med mig till Bulgarien, tur att ajg inte behövde ta den där :S
så jag fick en ny astmaspray i december av min läkare, han sa : Den här borde du inte få kramp i lungorna av... hmm, borde inte :S aldrig att ajg vågar prova den!!! men i februari ska jag ju på återkoll och se om den funkade så nu var jag ju tvungen att prova.,.. så jag passade på medans jag ändå var i skolan så det är nära till sjukan om ajg skulle hålla på och dö igen :/ så lästa jag ju självklart på biverkningar som man inte ska göra för då känns det ju som att man har alla biverkningar man kan få... vad tror ni självklart stod med då? jo, kramp i luftvägarna.... HJÄLP!!! aja, måste ju prova den, jag sa till Jimmy att han skulle ringa en ambulans om jag skulle svimma av andnöd eller nåt :P Men jag fick inte kramp i lungorna :D och det gick jätte lätt att springa, jag kunde andas som en normal männsiksa utan att få slem i hela halsen, blodsmak i munnen, mjölksyra i lungorna och typ dö.

så det kändes så bra :D fick bara lite ont bak i ryggen i lungorna, men det var långt ifrån vad jag brukar få.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0