Studiobild på en vacker doberman

Här kommer en av bilderna som jag fotograferade på syrrans doberman Naschido i studion för några veckor sedan:




Naschido är vädigt snäll och vacker men han är även väldigt jobbig!
Han har nämligen sina stunder (väldigt ofta) då han inte kan kontrollera sin inbillade hunger, de tillfällena kan han äta upp iprincip vad som helst, han tar bara en svängom i köket och ser vad han kan hitta där sen går han vidare till tvättstugan där katterna har sin mat och äter lite där, men om det varken finns något i köket eller tvättstugan då blir det favoriterna handskar som blir offret, jag vet inte hur många han har käkat upp.  Vi har ju självklart försökt få ur honom det här betendet men det är nästan omöjligt, det ända som fungerar för stunden är vattenpistolen, det tycker han inte om! Men det som fungerar aldra bäst är såklart att stänga honom ute från köket och tvättstugan men så kul är det faktist inte att ha stängda dörrar i hela huset.
Om det är någon som har ett förslag på hur man stoppar en allätande doberman så är ni välkomna att höra av er genast!

Kommentarer
Postat av: Amanda

Vilken fin bild :)

2008-12-04 @ 15:54:48
URL: http://saraamandalantz.blogg.se/
Postat av: Lindapaulina

Vi ska fira jul hos er tror jag :D YEY!!!!

Jag är så glad, snart får jag träffa dig!

2008-12-04 @ 17:27:04
URL: http://lindapaulina.blogg.se/
Postat av: Malin Z



haha Mikalea har du inte fattat att det inte går att stoppa en allätande dobermann ;)

2009-01-09 @ 23:56:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0