Fan!!!

ja, det kan  man verklige säga!!!! jag skulle till jimmy med bussen som går 20.40 från mig... vi var hos pasi och mia så pappa gjorde mig sällskap upp till bussen så att jag slapp gå själv i den mörka skogen :P
när vi kom upp på vägen och gott en bit och var ganska nära busshållsplatsen så hör vi att det kommer ett fordon, pappa säger : tänk om det är bussen, men jag säger att det kan omöjligt vara den för   den ska inte vara här förrens om 5 minuter, det tar ju en kvart från hassela hit... men pappa hade rätt, det var bussen, vi viftade med våra reflexer och hoppade och vinkade, busschauffören saktade in men sen fortsatte han att åka!!!!! KUL JUL! nej, verkligen inte som det var ända bussen som går från mig på lördagar!!!! blev så himla arg, han kan omöjligt ha kört på tio minuter från hassela när det tar en kvart med bil. antingen måste han ha starat innan han skulle eller så har ahn kört som en jävla idiot!!
jag ringde till xtrafik i hopp om att de skulle skicka en taxi, det är ju inte mitt fel att bussen var så där tidig.
Hon jag pratade med sa att det var ugefärliga tider som står i busstidstabellen och att hon tyvärr inte kunde göra någonting... jag försökte övertala henne men det gick inte, men hon tyckte också att det var dålig att bussen varit tidig och att han inte stannade när han såg oss.
Sen ringde pappa dit, då sa hon samma sak, men då frågade han hur långt innan eller efter tabellen det var som man kunde få ersättning, men det kunde hon inte svara på för det är bara ungefärliga tider, hmm, har man verkligen resegaranti då? ska jag behöva stå där en halvtimme innan för att vara säker på att bussen inte ska vara förtidig? eller hur långt innan måste man vara där för att ha en chans att få ersättning? är inte en tidtabell till för att följas? Tydligen inte. Men jag tycker att man inte ska behöva gå hur långt innan som hellst för att vara säker på att inte missa bussen, jag tycker att det ska räcka med fem minuter innan.
men aja, förstår att bussen kan råka vara tidig ibland, men det är väldigt störande när man bor mitt i ingenstans och det inte går någon mer buss den kvällen!!!!

Kommentarer
Postat av: Karin

Åh :( Fyfan vad förargligt!!!!! Stackars dig/er!! :(

2008-02-24 @ 22:55:33
URL: http://bjellmankarin.blogg.se/bjellberts
Postat av: amanda

Men åh va drygt :(
Kan förstå hur det känns!

2008-02-24 @ 23:03:31
URL: http://saraamandalantz.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0