VARG!

I går var det en varg på besök här i Älgered.
Pappa kom in å väkte mig 00.30 å sa att han hade hört en varg på norrteckten, det lät nämligen inte som någon av gråhundarna i hundgårdarna för de är flera stycken å låter inte sådär "läskit" eller vad man ska säga. Och kallblodshästarna står ju ute på lösdrift å de var livrädda å galopperade runt i hagen. Så vi vågade inte ha mina två små shettisar kvar ute, vill ju inte att de ska bli vargmat, så det var bara att gå ut å rensa de två lediga boxarna från hamlbalar och ta in Sunny och Franse.
å igår när jag, Ebba och Naela var ute och red så galopperade vi på en äng och helt plötsligt så tvärstannade och vände warrax (hästen jag red) och ajg flög av, warrax var livrädd och stod bara å glodde in i skogen, tänk om det var vargen :I uscha.... läskit!

ska se om jag vågar ut och rida själv i skogen idag :/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0